Juridisch 2017-11-21T10:22:10+00:00

Juridische Ondersteuning

Juridische ondersteuning nodig? Dan ben je bij ons aan het goede adres. Heb je geen tijd voor al dat juridische gedoe? Geen juridische kennis? Geen budget voor een dure advocaat? Dat hoeft ook niet! Onze jurist helpt je verder.
Bekijk hieronder de verschillende soorten juridische ondersteuning die wij aanbieden.

Bezwaar maken?

Ben je het niet eens met een beslissing van de Belastingdienst? Dan kan je bezwaar maken. Let op! Wacht daar niet lang mee! Het maken van bezwaar moet namelijk binnen 6 weken. Hou het in de gaten! Voor sommige belastingsoorten (zoals de omzetbelasting) zul je digitaal bezwaar moeten doen. Dit is een standaardformulier van de Belastingdienst. Deze vindt je overigens op www.belastingdienst.nl.

Voor alle andere belastingsoorten zal er door middel van een brief een bezwaarschrift moeten worden opgesteld. Deze moet je dus zelf schrijven. Oh nee, hé. Wie heeft daar nou tijd voor? Hoe moet die brief er uitzien? Hoe leg ik mijn bezwaren uit? Geen paniek! Krijg hulp. Ontvang juridische ondersteuning! Wij kunnen jou helpen. De brief kan je namelijk laten opstellen door onze jurist! Zorgvuldig én nauwkeurig. Jij hoeft er zelf dan geen tijd en energie meer in te steken. Daarnaast wordt er rekening gehouden met de formele eisen. Pruts dus zelf niet met voorbeeldbrieven! Het blijft namelijk specialistenwerk! Onze jurist luistert bovendien naar jouw verhaal en filtert daaruit de kansrijke argumenten. Daarnaast weet onze jurist welke wetgeving en jurisprudentie er voor jouw zaak relevant kunnen zijn. Jouw brief is daarom perfect op maat opgesteld! Krachtig en bondig! Jouw kansen worden hierdoor vergroot!

Wil je bezwaar maken tegen één van onderstaande belastingsoorten?

    • ANBI (Algemeen Nut Beogende Instelling)
    • BPM – Belasting van personenauto’s en motorrijwielen
    • Dividend-belasting
    • Kansspelbelasting
    • Loonheffingen
    • Overdrachtsbelasting
    • Verhuurdersheffing

Of wil je een bezwaarschrift laten opstellen voor andere zaken?
Vul dan deze bezwaarschriftformulier in. Wij nemen daarna zo snel mogelijk contact met je op!

Heb je eerst een andere vraag? Neem dan hier contact met ons op!

Algemene voorwaarden opstellen?

Als ondernemer heb je dagelijks heel wat werkzaamheden waar je enorm druk mee kan zijn. Werkzaamheden zoals het binnenhalen van opdrachten en het tijdig versturen van facturen en aangiftes krijgen immers altijd voorrang. Hierdoor heb je waarschijnlijk nog geen tijd gehad om je eigen algemene voorwaarden op te stellen.

LET OP!  Want algemene voorwaarden zijn van groot belang voor het bestaan van jouw bedrijf. Het uitblijven van betalingen door de klant komt dagelijks voor in Nederland. Jij zult niet de eerste zijn die te laat of helemaal niet betaald krijgt. In de algemene voorwaarden neem je daarom de belangrijke punten op. Denk aan regels met betrekking tot (te late) betaling, regels over aansprakelijkheid, het geldend recht en de bevoegde rechtbank ingeval er een geschil is. Zonder goed onderbouwde algemene voorwaarden sta je dus niet sterk in je schoenen. Kijk uit! Met gelijk hebben ben je er nog niet. Je moet ook juridisch jouw gelijk halen! Zet daarom je afspraken op papier. Pas je algemene voorwaarden correct toe én stel ze op de juiste manier ter hand. Beperk je risico’s. Wij helpen jou daarbij!

Het aannemen van opdrachten zonder algemene voorwaarden is onnodig risico’s nemen!

Op maat!

Wij leveren op maat gemaakte algemene voorwaarden die volledig aansluiten bij jouw branche en/of bedrijf.
Heb je al algemene voorwaarden? Controleer ze en hou ze up-to-date! Ook dat kan bij BetterSupport!

Wij bieden de volgende pakketten aan:

Algemene Voorwaarden Pakket 1 (Opstellen)
€ 239,95
Opstellen algemene voorwaarden op maat
Duidelijke en professionele taal
Juridische zekerheid
Volgens de laatste wetgeving
Instructies over het correcte gebruik van de algemene voorwaarden: Toepasselijkheid, Acceptatie & Terhandstelling
Advies over de wijze waarop je jouw AV kunt inzetten bij onderhandelingen
 
 
Algemene Voorwaarden Pakket 2 (Laten controleren)
€ 69,50
Concrete tips voor verbetering
Controle op redelijkheid van bedingen
Juridische zekerheid
Volgens de laatste wetgeving
 
 
 
 

Incasso procedure

De betalingstermijn van de factuur is verstreken en je klant heeft niet betaald. Wat nu?

Praktijkvoorbeeld #1: Je maakt een offerte aan en deze overhandig je samen met je algemene voorwaarden aan de klant. Deze gaat hiermee akkoord. Je verricht de dienst of levert het product. Je stuurt daarvoor een factuur. Vervolgens hoor je niets meer van de klant. Nadat de betalingstermijn is verstreken, neem je contact op. De klant geeft aan achteraf niet helemaal tevreden te zijn met je werkzaamheden. Hij heeft het gevoel dat hij geen waar heeft gekregen voor zijn geld, dus betaalt hij dus maar de helft van het afgesproken bedrag. Het resterende bedrag is €65,00. Na een aantal telefonische en e-mailpogingen, geef je het op. Het is jouw kostbare tijd niet waard, denk je dan. Gefrustreerd laat je het daarom hierbij zitten.

Praktijkvoorbeeld #2: Aangezien de betalingstermijn is verstreken zonder betaling, stuur je een herinneringsbrief op naar de klant.  Je ontvangt opnieuw niets. Je probeert de klant ook telefonisch te bereiken, maar deze geeft geen gehoor. Druk door het werk en andere zaken, heb je geen tijd meer om achter je geld aan te gaan. Voor je het weet zijn er al meer dan twee maanden verstreken. Waar is je geld? Wat kun je nog doen?

Gebeurt dit vaak? Het antwoord is: Ja! Uit onderzoek blijkt overigens dat klanten (vooral) de kleine ondernemer niet serieus nemen en dus niet op tijd of zelfs helemaal niet betalen. Dit gaat ten koste van je bedrijf. Laat dit daarom niet gebeuren! Laat ons jou hiertegen beschermen!

Wij bieden landelijke dekking.

BetterSupport Incasso

De juridische ondersteuning van BetterSupport biedt in dergelijke gevallen de oplossing! Betaalt de klant niet volgens de afgesproken betalingstermijn? Besteed hier dan geen extra energie en tijd aan. Laat ons achter jouw geld aan gaan. Wij zullen zorg dragen voor de aanmaningen en een incassoprocedure starten. Dit geheel kosteloos! ‘Dus ik betaal niets?’. Inderdaad! Jij betaalt niets! Wij laten de niet-betalende klant opdraaien voor de kosten die wij hebben gemaakt. Voor jou zal dit dus €0,00 bedragen. Oftewel ‘no cure, no pay!’ .

Hoeveel brieven moet je hebben verstuurd, voordat wij de incassoprocedure kunnen starten?
Daarvoor moet er eerst worden gekeken of het gaat om een consument of een zakelijke partij. Is je niet-betalende klant een zakelijke partij? Voor zakelijke partijen bestaan er geen wettelijke eisen, maar daarentegen is het gebruikelijk dat er in ieder geval één betalingsherinnering is verstuurd. Is je niet-betalende klant een consument? Voor consumenten gelden er echter strikte eisen volgens de Wet Incasso Kosten (WIK). Zo moet er na de 1e betalingsherinnering een aanmaningsbrief (oftewel 14-dagenbrief) worden verstuurd die voldoet aan de regels van de WIK. Pas na het verstrijken van de 14 dagen, mag een incassoprocedure worden gestart. Op dat moment kun je terecht bij BetterSupport incasso.  De fase vóór het starten van de incassoprocedure wordt daarom de pre-incasso genoemd.

Zit je (nog) in de fase van de pre-incasso? Ook in dat geval kunnen wij je van hulp voorzien. Wij helpen je graag bij het opstellen van de betalingsherinnering (voor de zakelijke klant) en de aanmaningsbrief (voor de consument)! Op deze manier zijn wij al in een vroeg stadium betrokken en kunnen wij zo snel mogelijk een incasso opstarten, indien betaling alsnog uitblijft!

Meer weten over de incasso? Neem contact op!

‘No Cure, No Pay!’

Heb je overigens een algemene vraag over de juridische ondersteuning? Stuur je bericht naar info@bettersupport.nl.
Of bel even! 026-2022345.

Wij zijn er om jouw onderneming een boost te geven!

Kleine ondernemingen laten excelleren door interventies op het gebied van proces, product & dienstverlening.

Laten We Beginnen!